-
Çocuk gelişimi alanında temel olan kavram, prensip, bilgi ve kuramlara hâkimdir; alanda pratiğe yönelik uygulamalar ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmıştır. Çocuk gelişimi alanı ile ilgili güncel kuramsal yayınları ve uygulamaları takip edebilir.
-
Yaşa bağlı olarak çocuğun gelişimsel özellikleri, duygusal- davranışsal güçlükleri, öğrenme güçlükleri ve gelişimsel bozukluklar ile ilgili ayrıntılı bilgi sahibidir. Çocuğu birey, aile ve çevre temelinde ele alabilir.
-
Özel gereksinimi olan çocukların saptanması ve özel gereksinimli çocuğa yönelik eğitim uygulamaları hakkında bilgi sahibidir. Kazanmış olduğu istatistiki bilgi ile alana özgü bilimsel araştırmalar yapabilir.
-
Çocuğu gelişimsel ve davranışsal olarak gözlemleyebilir, gelişimsel düzeyini tespit edebilir, gelişimsel takip ve desteklemeyi gerçekleştirebilir. Çocuğun gelişiminin takibi, izlenmesi ve desteklenmesi ile ilgili olarak ailelere danışmanlık hizmeti verebilir.
-
Farklı ortamlarda bulunan çocuğun (hastane, okul, adli ve sosyal kurumlar) gelişimsel, duygusal-davranışsal öğrenme özelliklerinin ve ihtiyaçlarının farkındadır; gerektiğinde uzman kimliği ile bu ortamlardaki çocuğa uygun yaklaşımları kullanır.
-
Yaşam boyu öğrenme bakış açısını içselleştirmiş olduğundan edindiği bilgiler ile kalmayıp bilgiye erişme yollarını etkili bir şekilde kullanarak öğrenmeye ve mesleki gelişimini sürdürmeye açık bir heves taşır.
-
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki değişme ve gelişmeleri izleyebilir, sosyal etkileşim kurabilir.
-
Çalışma hayatında görevde bulunduğu kurumun (okul, özel eğitim kurumu, hastane, adli kurumlar ve sosyal hizmetler vb.) özelliği gereği alanı ile ilişkili olan meslek grupları ile trans-disipliner çalışmaları başarıyla yürütebilir.
-
Birey ve çocuk gelişimci olarak topluma örnek tutum ve davranışlara sahiptir. İnsan hakları, kadın hakları, çocuk hakları ve çevreye duyarlıdır. Bilimsel ve mesleki etik değerlere bağlıdır. Mesleği ile ilgili yasalara ve mevzuata uygun davranışlar içerisindedir.
